neděle 29. září 2019

Víkendy jsou stále prima

Víkendy v Belgii, to je pro mě velký kontrast v porovnání s pracovním týdnem. Je to asi hlavně díky Dádě, která přes týden zvládá pofackovat věci, který jsme v Čechách dělávali právě v sobotu, tj. hlavně úklidy. Takže mám relativně havaj. Tentokrát jsem jí využil pro masivní horsko-kolo cyklování, konkrétně 20 nočně-ranní jízda + 34km odpolední jízda , s drobným pádem, po kterém mi teď rameno říká "Dáme pauzu, viď?" a tím pádem (doslova) mám omluvenku k paření Heroes and Generals. A k meditování, což, jak jsem zjistil, je pro lidi, co se potřebujou uklidnit. Já naopak potřebuju trochu nakopnout :-), ale meditování mi nečiní nejmenší potíže a tak mě to i baví. Včerejší meditace byla hrozinková a dnešní taková už tradičnější dejchací. Princip je furt stejnej, naučit se vypustit z hlavy myšlenky a prožívat a soustředit se v obrovským detailu na jednu konkrétní věc nebo činnost a pak tento přístup aplikovat do denní praxe. Takže třeba když jsem si jako teenager čistil každej den hodinu boty, byla to dokonalá meditace. Nebo když jsem pařil Snoopy Tennis čtyři hodiny v kuse = meditace. Nebo když jsme se školníkovic Bohoušem promeditovali celej víkend na žíněnkách ve školní tělocvičně, napojení na Didaktik Gama. Easy money, nic novýho.




Marťas byl včera reprezentovat školu ve fotbalu, hráli venku (v Dusseldorfu) a přivezli dvě vítězství. Vypadal, že si to užil. Chlubil se, že byl v jednom zápase nejfaulovanějším hráčem, což beru jako že byl druhým teamem vnímaný jako hrozba :-). Bohužel nyní (neděle) zas dohání školu, vtipně zrovna němčinu, asi školení v Dusseldorfu nestačilo. Rozhod se, že se bude soustředit na fotbal a bude muset vypustit tréninky přespolního běhání, i když v tom byl taky turecky dobrej.

Brnčoska se dneska trochu trápil s matikou, s (geometrickejma?) transformacema, což jsem nevěděl co je, ale díky jeho pracovnímu sešitu (pokud se dá takto nazvat software na počítači) i díky troše googlování jsem to pochopil, nadchnul jsem se a pak už se mi mu to nechtělo vysvětlovat, jenom sem si furt transformoval. Výborná zábava, tahle matika, těším se, až zas dovalí nějakou novou výzvu. Říkám si, jak je univerzita třetího věku, tak jestli by se nenašla i nějaká základka-střední škola třetího věku, až budu někdy mít hromadu času, rád bych si tyhle matematický blbinky projel znovu vod začátku. Taky měl Brnčos úkol z výtvarky, ten byl zajímavej díky tomu, že měl dokreslovat obrázek podle předlohy, ale měl se tomu věnovat jenom 70 minut a pak to nechat bejt. Geniální. No a pak ještě fránina, tam teprve začíná (počítat, dny v týdnu, měsíce v roce a tak). Všiml jsem si, že jeho hlava si pamatuje jak je to napsaný, né jak to zní, takže má velice speciální výslovnost :-). Musí víc poslouchat, když už má na hlavě furt ty tykadla.

Víceméně jsme zdraví, jen Dádu bolej záda, tak se nahřejvá u krbu. Marťas smrká a občas se mu spustí z nosu krev. Brnčos si stěžoval na bolavej kotník, ale pak si začal čutat s molitanovým míčkem a přešlo ho to. Já mám, bú, vodřený kolínko, loktíček a bolavý ramínko, ale jsem vysmátej a nechce se mi do práce.

No a to je asi pro dnešek vše. Next: HnG.

Žádné komentáře:

Okomentovat