neděle 14. června 2020

Maraton od úsvitu do soumraku

V životě každého běžce přijde chvíle, kdy si říká, že by taky ten maraton jakože zkusil. A jsou ti rozumní, co se přihlásej na nějakej event vzdálenej dost daleko a trénujou zodpovědně, navyšujou objemy naběhaných km. A pak jsou magoři, co nejdřív chtěj vědět, "how it feels"; to budu prosím asi já.

Jasně, že jsem to nedal celý v jednom tahu, na to nemám ani fyzičku, ani vybudouvanou logistiku. Ale hlásím, že v rámci jedné neděle se to dá!
Nejdřív jsem si dal ráno kolem šesté dvanáctku vyprošťováka, na zahřátí. Tempíčko nijak závratné, jak vidno z oprásku, ale ani nijak ostudné, 5:18min/km. Pak jsem uvařil vovesnou kaši, nějaký to ovoce, doplnil tekutiny a trochu se prochrup. Kluci ještě spali, když jsem před desátou vyrazil na půlku, nerozumně z kopce do kopce, což se podepsalo na tempu vyšplhavším na 5:56.

Po půlce je hlad, a proto jsem neodmít smažák, hrany a tatarku, co Dádulka hrdinně nasmažila, aby Marťas měl biopalivo na experiment na chemii. A pak ještě kafe.

Kolem páté mi votrnulo. Už jen 9.2! Abych dosáhl cíle Maraton pod 4 hodiny, bylo potřeba běžet to za 51:29, to je nějakých 5:36min-km. Pěknej fofr, relativně vzato. Nakonec jsem jako trať zvolil poměrně placatou promenádu v parku kolem vody. Ubývajícímu morálu pomohlo kromě rovinaté trati i prodírání se korzujícími davy. Měl jsem tendenci si s lidma plácnout, jako se to na správném maratonu dělá, ale odolal jsem; jistě by mě polili dezinfekcí a zapálili. Nakonec jsem dvítku zavěsil za 49:30 a celkový čas běhu doklepl na krásných 3 hodiny, 58 minut a 11 vteřin.

Zejtra musím do práce, vejtahy jsou kvůli zombie apokalypse nejspíš zavřený, takže abych si udělal tak 30 minut náskok, bo mám kancl vysoko až v prvním patře. 😁

Žádné komentáře:

Okomentovat