středa 6. listopadu 2019

Zastavit palbu!

Jak jsem zjistil intenzivní investigací (Google-Wikipedia, jak jinak), v pondělí je v Belgii státní svátek, kterým se připomíná zastavení palby a příměří na konci první světové. Sice se muselo párkrát prodloužit, než byla válka definitivně odpískaná Versailleskou dohodou, ale i tak se to počítá. 101 let to je letos, na vteřinu přesně.

Podle mýho názoru je oslava zastavení palby mnohem lepčí než oslava zahájení palby, třeba na Zimní palác, což je překvapivě velice blízké datum - zejtra, 102 let.

Každopádně, paní profesorka Vránová by ze mě měla radost, doučit se to ve třiačtyřiceti letech, to je výkon :-). Teď eště abych poznal ten chrám svatýho Vítka, co mi tehdy ukázala z nějakýho divnýho pohledu "letícího holuba", ale já ho znal jen z pohledu "chodícího člověka", takže logicky jsem to nedal a byl jsem vystaven posměchu nemalému. To ani sto oslav příměří nespraví.

Žádné komentáře:

Okomentovat