čtvrtek 1. srpna 2019

Pyplačka je tady pynkat klávesy... to byla dřina!

Maluju mapu Evropy, abych do ní zakreslil, pro koho všechno provozujem finanční systém. Nějak se mi vybavilo tohle představení S&Š:

S: Dobrý večer. Dovolte, abych se vám představil. Jsem Jonáš. Příjmení jsem ztratil před léty zároveň s legitimací. Za to mám od té doby levnější vizitky.
To jsem rád, že jsem zavítal do Itálie — to byl můj sen. Můj dědeček byl totiž Ital. Nebo Švéd? Teď nevím. Zkrátka — býval námořníkem a na stará kolena se usadil v Tyrolích.
š: A nestýskalo se mu po vodě?
S: Po vodě? Vůbec ne. On pil zásadně rum. Když dopil nějakou hezčí láhev, tak ji nevyhodil. Udělal do ní loď, jestli to znáte. Nadělal si nejdřív ráhna, stěžně, kormidlo, plachty... a potom to všechno pinzetou dopravoval hrdlem do láhve a v láhvi to slepoval.
5: To musela bejt piplačka.
S: Piplačka, to je slabej výraz. To byla šílená dřina, na několik let! A taky to dědečka zahubilo. Jednou dostal k svátku rum v takový krásný láhvi, že prohlásil: Teď vytvořím životní dílo. Sedl si k práci a vstal od toho po dvanácti letech. A to neměl dělat, protože jak vstával, zavadil o stůl, láhev se skutálela a padla na podlahu. Pochopitelně se rozsekala.
Š: A loď taky.
S: Ne. Loď zůstala celá.
Ž: To měl kliku!
S: Měl. Krásnou, mosaznou. A oběsil se na ní, protože by mu nikdo nikdy už neuvěřil, že tu loď dělal dvanáct let v láhvi!


Piplačka to byla, tak si taky nemám na co stěžovat.
Sakra teď mě napadlo, komupa já přiřknul ten Krym? ;-) Jo, dobře to mám...


Žádné komentáře:

Okomentovat