pondělí 18. ledna 2021

Bé jako BéBéBéBé!

 Vzpomínáte na sobotního Plivníka, že?

Tož, kolo jsem umyl. Pro představu, před-po vypadá takto:



Plivník nebyl schovanej v ložisku předního kola, jak jsem se bál... teda vlastně tam možná bude druhej, to se ještě ukáže. Ten hlavní plivník byl schovanej v ložisku osy středového složení, odborně ten Blbej Bottom Bracket Bearing!

S ložiskem tímto užil jsem si spoustu srandy, rozumějte zostuzení a trapasu. Totiž na mém dvacet let starém stroji je taková cartridge, do který se nedostane nic, takže po dvacet let bez hlesnutí slouží. Takže jsem měl očekávání, že to tak bude na všech kolech. Leč na Dádiném novém kole jsou přímo do rámu zalisovaný dvě průmyslový ložiska chráněný jen nepatrnou prachovkou. Vloni zkraje podzima, tj. třinácti měsících od koupi a tedy asi po dvou tisících najetých km jsem tehdy ještě ta originál ložiska kontroloval a jedno trochu dřelo. Pak jsem taky hledal specifikaci výrobce a no prostě došel jsem k mylnému názoru, že na horský kolo omylem dali ložiska určená na kolo silniční. Šel jsem do prodejny, kde jsem kolo koupil, kde se mi pochopitelně vysmáli, zcela oprávněně. Tak jsem to kousnul, za drahý peníze v jiným servisu nechal ložiska vyměnit za super duper keramický a očekával, že vydržej zas aspoň ty dva tisíce. No jenže belgické bahno a tlaková voda, to je brutální kombinace, takže včera při inspekci jsem zjistil, že super duper keramický ložiska jsou z jedný strany zadřený úplně a osa se točí v něm, namísto aby se točilo ložisko, a z druhý strany moc nechybí k témuž. Po ani né půl roce ježdění.


Ani hodinové máčení ve WD nepomohlo, je to tuhý, plný bláta a hnusu zelenýho hnědýho.

Co Čech to mechanik, že, a než bych zas byl pro smích, zfouknu výměnu sám. Našel jsem ten původní typ ložisek, co tam byly origoš a vobjednal je z Nizozemí, bo v Německu je nějakej lockdown či co a nemaj nic. A belgáni nikdy neměli nic 😋. Snad do konce tejdne ložiska přijdou společně s nářadím a bude se lisovat. Eště jsem to nedělal, ale strejda YouTube je při mě.

Trénink: včera úplnej zevl, jen jsem dojel ráno na kole pro snídani. Dneska aspoň posilování, venku pod stromama bylo krásně a frišno. Do startu zbývá 166 dní.

Žádné komentáře:

Okomentovat