neděle 16. června 2019

Mise Brusel, den D +77, lidé tu chtějí spát!

Krásně nám to utíká, již 77 dní od vylodění na pláži ve Woluwe a 16 dní od přesunu na základnu v Tervurenu.

Víkendy jsou skvělý, to vám potvrdí každý pracující člověk, možná kromě těch Mileniálů, co jsme se o nich učili na školení, ti jsou horší než imperialistický diverzanti a špióni, protože ti Mileniálové nejen že si nechtěj kupovat auta, ale dokonce pracujou jen když je to baví a když ne, jdou jinam.

Zpět k víkendům. Včera jsem strávil celý den sháněním sekačky. V sekačkových obchodech se mi moc nevěnovali, v jednom protože měli plno a ve druhém protože měli prázdno a pan prodavač si chtěl povídat s kámošem. Nakonec mi Dáda poslala tip na takové belgické OBI, co se jmenuje BRICO. Sjel jsem tam a koupil sekačku... no, koupil jsem těžkou papírovou krabici s obrázkem sekačky. Říkal jsem si, poslední šance koupit, do neděle to dám dokupy a v neděli konečně pokosím, aby se pan domácí nelek, až pojede likvidovat ty spadlý větve.



Votevřel jsem krabici, vyndal z ní víceméně složenou sekajdu, chtělo to jen přimontovat madlo a dolejt volej.

Eh, volej, vole! Ten jsem koupit zapomněl. Protože jsem se u montování posílil hruškovicí (nebojte, nejsem ani v půlce dvoudecové placatky), vyrazil jsem pro volej pěšourem. Jedna expres pumpa - kšeft zavřenej, jen stojany prodávaj benzín na karty. Druhá, třetí, už jsem to vzdával když ta poslední, Q8, měla otevříno. Dobu jsem bloumal po obchodě, protože to víc než pumpa byla regulérní sámoška, a hledal volej. Byl schovanej za vstupníma dveřma, pacholek. V manuálu k motoru sekačky, kterej jsem si důkladně proštudoval, bylo, že volej má mít označení SAE 10W-30, dost těžký na zapamatování i na najití, ale naštěstí na stojanu byla flaška s nápisem Q8 Volej do Sekaček. Tak jsem jednu bafnul, vystál frontu na zaplacení a juchů zpět, na zážitkové sekání trávy.


Sekajdu jsem zprovoznil, chytla na první našlápnutí, a jal jsem se sekat před barákem. Šlo to v pohodě, sekajda má i pojezd, takže prakticky to dělala sama. Pak jsem se přesunul dozadu za baák, abych zjistil, jak kua vobrovskou máme zahradu. Nikdy předtím mi to nedošlo. Ještě jsem neměl ani jedno celý kolečko, když se objevil důstojně vyhlížející pán, zjevně ze sousedství, a přátelsky mi vysvětlil, ať se na to sekání ku**a vy***u, protože je neděle a lidé tu chtějí spát. Poděkoval jsem mu za jeho rady, zeptal se pro jistotu, který den je vhodnější na sekání trávy ("ku**a kterejkoliv jinej kromě neděle, nebo si ku**a pořiď elektrickou sekačku") a lehce znepokojen a sluncem unaven jsem si šel lehnout :-), abych lépe zapadl do této exkluzivní partičky snobů. A zítra si dám k snídani kornflejky a hádejte, co k nim?

Žádné komentáře:

Okomentovat